PGGM Pensioenaangifte UPA

STAPPENPLAN

Inrichting Administratie
Inrichting Werknemer
Aanmaken Pensioenopgave
Inrichting Microloon Connect
FAQ

 

 

Inrichting Administratie

Via Bestand | Wijzigen administratie wijzigt u de betreffende administratie en gaat naar tabblad BTER en zet u een vinkje bij PGGM (UPA Pensioenaangifte). U opent  tab PGGM (UPA Pensioenaangifte) en u vult hierin het Leveranciersnummer, Relatienummer en de contact gegevens van de werkgever zelf in.

Adm-BTER-PFZW

 

 

Inrichting Werknemer

Via Aanpassen | Werknemers geeft u op tabblad BTER per werknemer op, of de werknemer aangeleverd moet worden bij de pensioenuitvoerder, door de rubriek te selecteren.

Wn-BTER-PFZW

 

 

 

Aanmaken Pensioenopgave

Nadat de perioden verloond zijn en de aangifte moet worden ingestuurd gaat u via het menu naar Afdrukken | Periodieke gegevens | Opgaven BTER | PGGM (UPA Pensioenaangifte). U komt in het volgende dialoogscherm.

AfdrPensioenAangiftePFZW

 

Tip! Selecteer eerst een overzicht op het scherm (zonder verwerking) zodat u het overzicht eerst kunt bekijken )controleren'.

Indien u de het afdrukverslag naar de printer toestuurt of in PDF opslaat, wordt er een bestand aangemaakt.

 

Voordat de pensioenopgave verwerkt kan worden, moet u eerst de inzender gegevens invullen. Wanneer u een administratie voor iemand anders verzorgd bijvoorbeeld administratiekantoren vult u hier de gegevens van uw eigen administratiekantoor in. Let op! dit geldt ook voor het leveranciersnummer. U voert in de rubriek ´Leveranciersnummer´ het nummer van uw eigen administratiekantoor in.

 

Inzenders Gegevens PGGM

 

 

Inrichting Microloon Connect

Via Opties | Microloon Connect, kunt u de programmatuur voor het verzenden van de aangifte opstarten.

Controleer in Microloon Connect via het menu Bestand | Instellingen | Aanleveringen | Pensioenen | PFZW of de Settings van uw UPA account zijn ingevoerd:

- gebruikersnaam

- wachtwoord

 

 

MLConnectPensAangiftePFZW2

 

Vragen over uw UPA account worden niet door de helpdesk van Microloon behandeld, neem hiervoor contact op met uw pensioenuitvoerder.

 

 

FAQ

- Bij het aanmaken van de pensioenopgave geeft Microloon een melding over het ontbreken van de OP of de AP-regeling.

Wanneer er een OP regeling of een AP regeling gebruikt wordt, dan wordt er gecontroleerd of u beide regelingen bij de werknemers heeft staan. Is dat niet het geval dan wordt er een signalering getoond. Volgens de pensioen uitvoerder is er altijd spraken van beide regelingen en kan er niet alleen aan OP- of een AP-regeling van toepassing zijn.

Oplossing: Voeg in de tab Pensioen zowel de OP- als de AP-regeling toe.

Indien een werknemer niet in het bestand opgenomen moet worden kunt u het vinkje weghalen in de rubriek 'Aanleveren op BTER'.

Het vinkje 'Aanleveren op opgaaf' in tab de BTER moet ten allen tijde aan blijven staan!

 

- Oproepkracht die niet in de periode hebben gewerkt worden niet automatisch meegenomen in de aangifte.

Voor een oproepkracht die niet heeft gewerkt in de periode moet toch een loonstrook worden aanmaakt, u voegt de werknemer toe aan de periode zonder dagen en uren en zonder loon (nihil-strook).

 

- Waarschuwing bij het verzenden van de aangifte 'Bericht kon niet succesvol worden verzonden' met de foutmelding 'Er is een onverwachte fout opgetreden.

Deze melding is intern geregistreerd onder code '637417258855981140'.

Neem contact op met de pensioenuitvoerder onder vermelding van het logfile (code) nummer in dit voorbeeld het nummer wat begint met 6371…

Bij PFZW zouden zij aan de hand van deze code meer informatie kunnen geven waarom er een fout is opgetreden. Veelal is er een technische storing en kunt u op een later tijdstip de aangifte opnieuw inzenden.