Schermsupport

Vanaf 2014

 

Microloon heeft de mogelijkheid u hulp op afstand te verlenen door op uw scherm mee te kijken. In uitzonderlijke gevallen kan zelfs de bediening van uw computer overgenomen worden. Natuurlijk moet u hier eerst zelf toestemming voor geven. Hiervoor is in het menu onder Help de keuze ''Microloon Schermsupport" toegevoegd.

 

 

U krijgt nu de volgende keuze:

 

Teamviewer

 

Wanneer u een keuze maakt krijgt u het volgende scherm te zien:

 

Teamviewer2

 

 

De helpdesk vraagt om uw ID nummer.

De helpdesk maakt nu een verbinding,

 

Nu vraagt de helpdesk om het wachtwoord.

In de meeste gevallen is het een code van 4 cijfers.

Wanneer de helpdesk het wachtwoord heeft ingevoerd, kan de verbinding tot stand worden gebracht.

De helpdesk kan nu meekijken op uw beeldscherm.

 

 

 

In 2013 en de jaren daarvoor

Na het selecteren van bovenstaande keuze verschijnt het onderstaande scherm. De Helpdeskmedewerker geeft u een "Sessienummer", een acht-cijferig nummer (12 34 56 78) dat u in het invulvakje van onderstaand scherm kunt invoeren. Klik daarna op Start.

 

 

Geef in het onderstaande scherm toestemming aan de helpdeskmedewerker om uw bureaublad (Desktop) te laten zien.

 

MeldingDesktopLatenZien

Hiermee is de verbinding tot stand gekomen.